Før de køber hvad du siger – 10 trin til at sælge dig selv

Du er produktet

Vi er alle i den sælgende virksomhed, hvad enten vi kan lide det eller ej. Det er ligegyldigt om du er en advokat eller en revisor, en manager eller en politiker, en ingeniør eller en læge. Vi alle tilbringer en stor del af vores tid på at forsøge at overtale folk til at købe vores produkter eller tjenester, accepterer vores forslag eller blot acceptere hvad vi siger.

Det meste af tiden vi vil mødes med modstand – “du er for dyrt” eller “vi beskæftiger os med en anden” eller “Jeg er ikke enig med dig” eller “din forslag er ikke godt nok.”

Der er mange ting, at folk vil sige, hvornår de modstå hvad du sige; men hvor mange af disse udsagn er sande?

Sælgere høre – “du er for dyrt” og de reducerer prisen. Ledere høre “Jeg ikke gør det,” og de ty til trusler. Politikerne høre “Jeg er ikke enig med din politik” og de forsøger at rationalisere. Det kan bare være at de folk, du forsøger at overtale bare ikke kan lide – dig.

Okay, så de ikke nødvendigvis ikke kan lide dig, er det bare at de ikke har “købt” du. Før man vil acceptere, hvad du siger, de har fået som dig, mener du og stole på dig. Hvis du tænker over det, er du langt mere tilbøjelige til at tro nogen tæt på dig end en person, du har kun kendt i fem minutter.

Tænk et øjeblik om nogle af de mennesker, der kommer ind i dit liv. De kunne være mennesker, du arbejder med, mennesker på tv, politikere eller religiøse ledere. Hvor meget af hvad de siger er påvirket af hvordan du føler om dem?

Før du kan blive bedre til at overtale eller påvirke andre mennesker – du skal blive bedre til at sælge dig selv. Der er så mange gange i det daglige liv, der gør dette så vigtige. Du prøver muligvis at købe noget til en bedre pris. Måske du returnering og ved, at du vil møde modstand. Måske forsøger du bare at få et medlem af din familie til at gøre noget de ikke er så ivrige efter at gøre. Opgaven bliver sværere, hvis du ikke har solgt dig selv.

Hver dag i vores liv, vi sælger os selv, vil intet ske indtil vi har succes på det.

Når vi møder nogen for første gang, det være sig en potentiel kunde, kunden eller nye kollega, de vil træffe en hurtig beslutning om os. Jeg læste nogle forskning af psykologer, der er etableret, vi laver omkring elleve beslutninger om andre mennesker inden for de første to minutter af møde dem. Vi har tendens til at holde fast i disse beslutninger, indtil andet godtgøres. Det er derfor meget vigtigt for os som erhvervsfolk at få anden person til at ‘købe’ os så hurtigt som muligt. Her er 10 skridt til at sælge dig selv:

# 1 – du må tro på produktet

Sælge dig selv er stort set ligesom sælger noget. For det første, du skal tro på hvad du sælger. Det betyder, at tro på ‘du’. Det handler om masser af positiv selv-snak og den rette indstilling. Jeg læste et sted, at den første ting, folk lægger mærke til ved dig er din holdning. Hvis du er som de fleste mennesker vil du lide mangel på tillid fra tid til anden. Det virkelig alle kommer til hvordan du tale til dig selv. Fleste mennesker er mere tilbøjelige til at tale til sig negativt end positivt. Og dette er hvad der holder dem tilbage i livet. Der er bøger du kan købe og kurser du kan gå på, og jeg foreslår du gør. Det er ikke bare om en positiv holdning; det drejer sig om den rette attitude – kvaliteten af dine tanker. Succesrige forretningsfolk har en konstruktiv og optimistisk måde at anskue sig selv og deres arbejde. De har en attitude af rolig, selvsikker, positivt self-forventning. De føler sig godt om sig selv og tror, at alt, hvad de gør vil føre til deres uundgåelige succes.

Succesrige forretningsfolk har også en holdning af pleje. Samt pleje af deres egen succes de bekymrer sig om andre mennesker. De bekymrer sig om deres produkter og deres service og de virkelig bekymrer sig om at hjælpe deres kunder gøre gavnlige købsbeslutninger. En af de første ting, som folk lægger mærke til om dig er din holdning og succesfulde sælgere udstråler venlighed, beskedenhed og en luft af selvtillid. De trækker folk til dem.

Hvis du er i en salgs-job eller en virksomhedsejer eller en manager skal du løbende arbejde på din holdning. Du skal lytte til den lille stemme inde i hovedet. Det siger du er på toppen, går til det og selvsikker, eller er det holder dig tilbage. “Hvis du hører -“Jeg kan ikke gøre dette eller hint”eller”De ønsker ikke at købe i øjeblikket”eller vi er for dyrt” så du bedre ændre dit Self-Talk eller ændre dit job.

Begynde at tro på dig selv og lad ikke ting, der er ude med din kontrol effekt din holdning. Undgå kritiserer, fordømmer og klager og begynde at sprede lidt glæde. Husk at sige af Henry Ford, grundlægger af Ford Motor Company – “Hvis du tror du kan gøre noget, eller hvis du tror, du ikke kan, i begge tilfælde har du sandsynligvis ret”.

# 2-emballage skal fange opmærksomhed

Som ethvert andet produkt, vi køber, påvirker den måde, produktet er pakket og præsenteret kundens beslutning om at købe. Alt om du skal se godt, og du skal klæde sig passende til lejligheden. Og ikke tror, at bare fordi din kunde kjoler henkastet, at de forventer du at klæde sig på samme måde. Stil og farve af det tøj du slid, dine briller, sko, Rejsetaske, watch, pen du kan bruge alle gør en erklæring om dig. Et andet lille tip–når personen i receptionen på din kundes office siger “har en sæde”–ikke! Du ønsker ikke at være den krøllede bunke i hjørnet læse avisen, når din potentielle kunde kommer til at hilse på dig. Du vil være den stående i receptionen ser smart, skarp, klar, sikker og klar til at drive forretning.

# 3 – smile

Ingen grund til at rive, du behøver ikke en stor teatralsk grin, bare en behagelig åben ansigt, der ikke skræmme folk væk. Jeg møder så mange mennesker på forskellige virksomhedsfunktioner og nogle af dem ser så uvenlige, de skræmmer mig til døden.

# 4 – Brug navne

Bruge navnet kunder, så snart du kan, men ikke over gøre det. Virksomhed er mindre formel i dag dog være forsigtig med brug af fornavne i første omgang. Det undlader aldrig at imponere mig antallet af sælgere jeg møde eller snakke med i telefonen, der ikke fortæller mig deres navn. Sørg for din kunde ved yours og husker den. Du kan gøre det gamle gentage trick – “mit navn er Bond, James Bond” eller “mit navn er James, James Bond”

# 5 – Se anden personen

Hvad deres kropssprog fortælle dig? Er de komfortable med dig eller er de lidt nervøse? De lytter til dig, eller er deres øjne stod rundt i lokalet. Hvis de er ikke behagelige og ikke lytte så det nytter ikke fortælle dem noget vigtigt om din virksomhed. Langt bedre til at gøre nogle små taler og mere vigtigere – få derefter at tale om sig selv. Det er bedst at gå på den antagelse, at i de første par minutter af møde nogen nye, de ikke vil tage meget af hvad du siger. De er alt for travlt med analysere alle de visuelle data, de tager i. # 6 – lytte og ligne du lytter.

Mange mennesker, især mænd, lytte, men viser ikke, at de lytter. Anden personen kan kun gå på hvad de ser, ikke hvad der foregår inde i dit hoved. Hvis de ser et tomt udtryk, så de vil antage, at du er “ude til frokost”. Tricket er at gøre alle de aktive lytte ting såsom Nikkende dit hoved, den lejlighedsvise “UH-HUH” og den lejlighedsvise spørgsmål.

# 7 – være interesserede.

Hvis du ønsker at være interessant så være interesseret. Dette er virkelig det vigtigste du kan gøre for at få succes på at sælge dig selv. Fleste mennesker er meget bekymrede over deres selvopfattelse. Hvis de fornemmer at du sætter pris på dem, at du føler, at de er vigtige og værd at lytte til, så hæve du effektivt deres selvopfattelse. Hvis du kan hjælpe folk gerne selv vil de elske dig. Må ikke falde i fælden med flatterende kunden, fordi de fleste mennesker vil se lige igennem dig og de vil ikke falde for den. Vise bare nogle ægte interesse for kunden og deres virksomhed og de vil være meget mere modtagelig for, hvad du siger. # 8 – tal positivt.

Ikke sige – “Er det en forfærdelig dag” eller “Business er temmelig hård i øjeblikket” eller noget andet der trækker samtalen ned. Sige ting som (og kun sandheden) – “Jeg kan lide udformningen af dette kontor” eller “Jeg har hørt nogle gode betænkninger om dit nye produkt”. # 9 – Spejl kunden

Dette betyder ikke efterligne anden personen, det betyder bare, du taler og opfører sig på en måde, der svarer til kunden. For eksempel, hvis din kunde taler langsomt eller stille og roligt, taler så du langsomt eller stille og roligt. Huske folk som folk, der er som dem selv.

# 10 – varm og venlig

Hvis du ser eller lyd stresset eller aggressiv så ikke blive overrasket, hvis anden personen bliver defensiv og mindre end villige til at samarbejde. Hvis du ser og lyder varm og venlig, så er du mere tilbøjelige til at få et mere positivt svar. Det handler ikke om at være alle Rie-Rie. Det handler om en behagelig åben ansigt eller en varm tone over telefonen.

Før vi kan begynde at komme til processen med at sælge vores produkt, vores service eller vores idéer, så vi skal være kan så sikkert som vi være – at kunden har købt os og at vi har deres fulde opmærksomhed.

c Alan Fairweather – alle rettigheder forbeholdes

Mail:Alan@howtogetmoresales.com

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *